5 Cara Berkesan untuk Pertempuran berpeluh Tangan dan Kaki

5 Cara Berkesan untuk Pertempuran berpeluh Tangan dan Kaki

Jika anda benar-benar merasa kesan melumpuhkan tangan berpeluh dan kaki kemudian membaca artikel ini untuk mendapatkan beberapa cara yang sangat baik untuk pertempuran masalah ini. Sudah tentu rawatan yang tepat akan bergantung kepada keterukan masalah. Jika kes anda adalah amat teruk anda boleh dengan mudah mengelakkan pembedahan mahal.

Berikut adalah tips:

1) Jika masalah peluh berlebihan di tapak tangan dan kaki sahaja bermula maka anda boleh cuba kaedah yang sangat mudah menggunakan teh. Mengambil 3-4 uncang teh dan rebus dalam satu liter air. Anda akan menyediakan teh seperti biasa dilakukan tetapi tanpa perlu menambah susu dan gula. Selepas teh sejuk sedikit anda boleh berendam seketika tangan dan kaki anda di dalamnya. Teh mempunyai bahan yang dipanggil asid tannic yang berfungsi seperti antiperspirant yang.

2) Teknik yang akan datang untuk pertempuran tangan berpeluh dan kaki adalah dengan menggunakan antiperspirant dari pasaran yang mempunyai sebatian yang dikenali sebagai aluminium klorida. Bagi kes-kes tahap sederhana anda boleh membeli produk yang mempunyai kepekatan yang lebih tinggi daripada aluminium klorida. Gunakan antiperspirant yang setiap malam sebelum anda tidur. Basuh tangan dan kaki anda dan mengeringkannya dengan betul sebelum anda memohon antiperspirant itu. Anda boleh mencuci baki pada keesokan harinya. Ulangi kaedah ini setiap malam dan anda tidak lama lagi boleh melihat beberapa keputusan.

3) Terdapat ubat yang ditetapkan oleh doktor yang mempunyai keupayaan untuk menghentikan isyarat peluh daripada sampai ke kelenjar peluh. Ubat ini dipanggil antikolinergik. Ia digunakan untuk beberapa penyakit lain di mana kawalan saraf diperlukan. Anda boleh berjumpa doktor untuk mencari lebih lanjut mengenai rawatan ini.

4) Satu lagi teknik yang telah terbukti berkesan untuk tangan dan kaki berpeluh melibatkan mencelup tangan dan kaki anda di dalam air yang mempunyai arus elektrik ringan. Anda mungkin mempunyai kesan yang berdenyut-denyut apabila arus elektrik digunakan. Kaedah ini dikenali sebagai iontophoresis. Teknik ini akan mengambil masa kira-kira 20-30 minit untuk 10 hari pertama. Kemudian anda hanya perlu menggunakan kaedah yang sekali setiap 10 hari.

5) Sudah tentu terakhir dan cara yang paling mahal untuk merawat masalah tangan berpeluh dan kaki adalah pembedahan. Terdapat beberapa teknik yang digunakan untuk melakukan pembedahan. Ia adalah yang terbaik untuk melawat pakar untuk memahami kebaikan dan keburukan semua kaedah pembedahan sebelum anda meneruskan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar