Dalam Pertahanan Perubatan Herba

Dalam Pertahanan Perubatan Herba

Sepanjang zaman, manusia telah bergantung kepada tumbuh-tumbuhan semula jadi yang semakin meningkat untuk mengawal banyak penyakit yang telah menimpa mereka. Sebelum kedatangan perubatan moden, semua orang tahu ubat-ubatan ini. Hari ini, hutan, dan padang rumput yang telah dibekalkan orang dengan ekstrak penyembuhan untuk semua jenis penyakit, termasuk penyakit kronik, masih wujud, tetapi banyak rahsia telah dilupakan. Persekitaran semula jadi telah menyokong kelangsungan hidup umat manusia, tanpa kemajuan teknologi atau pengeluaran besar-besaran tablet, sirap, kapsul, suntikan, pemindahan darah dan organ pemindahan, antara prosedur moden yang lain.

Amerika Syarikat National Cancer Institute telah mengenal pasti 3,000 tumbuh-tumbuhan yang dadah anti kanser adalah atau boleh dibuat. Senarai ini termasuk ginseng, epal Mei Asia, yew barat, dan periwinkle cerah. Hutan hujan membekalkan 70 peratus daripada 3,000 tumbuh-tumbuhan.

Pada awal 1978, Perhimpunan Kesihatan Sedunia - (WHO) badan induk Pertubuhan Kesihatan Sedunia, pakai satu resolusi mengenai dasar dan pengurusan tumbuhan ubatan dadah, yang mengiktiraf kepentingan tumbuhan ubatan dalam sistem penjagaan kesihatan.

Ubat-ubatan moden semakin bersedia untuk bertindak dalam tapak tertentu badan atau bakteria atau virus tertentu. Fokus / sensitiviti oleh itu semestinya agak sempit dalam skop. Walau bagaimanapun, ubat-ubat herba, tidak seperti ubat-ubatan sintetik dihasilkan, (kebanyakan yang boleh digambarkan sebagai makanan tambahan), bertindak selaras dengan metabolisme badan sendiri. Ubat-ubatan ini semula jadi oleh itu dapat menyokong dan mengukuhkan fungsi kompleks melawan penyakit kapasiti semula jadi badan, yang sudah di dalam badan. Pertahanan semula jadi badan termasuk terutamanya sel-sel darah putih. Oleh kerana ubat-ubatan moden yang bersedia untuk bertindak ke atas laman web tertentu dan bakteria, mereka sering terlalu sembarangan, mentah dan tidak berkesan terhadap lain bakteria penyebab penyakit yang mereka tidak sensitif. Ia telah menjadi jelas bahawa banyak organisma penyakit moden boleh decode ubat-ubatan moden, yang kemudian menjadi kebal kepada rawatan.

Konsainan pertama Coartem bernilai $ 8 juta, tiba di Kenya pada bulan Mei 2006. Di bawah tekanan daripada WHO, Kenya pakai ubat sebagai rawatan barisan pertama di hospital kerajaan pada bulan April 2004. Coartem tergolong dalam golongan anti-malarials dipanggil Gabungan Artemesinin Terapi (ACT) kerana ia mengandungi artemether, cabutan daripada herba Cina, Artemesia annua, dalam kombinasi dengan ubat kedua. Orang Cina telah menggunakan artemether untuk merawat malaria dan demam lain selama lebih 2000 tahun. Pada masa ini tiada rintangan dilaporkan kepada artemether oleh parasit malaria, Plasmodium falciparum, yang merupakan punca malaria di Kenya.

Oleh kerana ubat-ubat herba tidak racun oleh itu, mereka bekerja secara menyeluruh untuk mewujudkan anti-bakteria, anti-virus, anti-radang atau lain-lain badan dan persekitaran selular yang menyebabkan mikrob tidak dapat membiak. Tradisional-perubatan balas imun kemudian memusnahkan dan mengeluarkan bakteria pembawa penyakit dan serpihan sel dalam proses biasa perkumuhan bahan buangan dan lain-lain bentuk pelepasan. Ini adalah satu proses semula jadi, dan lembut, menyokong sumber badan sendiri. Banyak dari sokongan semula jadi adalah makanan tambahan berkhasiat.

Pemakanan adalah penting untuk mengawal penyakit dan penyakit-proses termasuk HIV / AIDS. Pemakanan adalah hubungan bahan makanan dengan fungsi dan kesihatan normal badan, termasuk pertahanan terhadap penyakit. Dari konsep, telur disenyawakan mesti menggunakan tenaga sendiri, tertimbun, mengambil pemakanan yang lebih diperlukan untuk tenaga, pertumbuhan dan kimia dan reaksi fisiologi perlu untuk membangunkan dan mengekalkan kehidupan yang sihat.

Sumber utama tenaga kita adalah matahari. Cahaya matahari, ditangkap oleh tumbuh-tumbuhan hijau digunakan untuk mengeluarkan karbohidrat daripada karbon dioksida dan air. Karbohidrat adalah unsur-unsur tenaga yang menghasilkan pokok yang terdapat dalam bijirin, sayur-sayuran dan buah-buahan. Dari nitrogen, oksigen dan hidrogen, tumbuhan mengeluarkan protein. Kebanyakan haiwan bergantung kepada tumbuh-tumbuhan untuk makanan mereka, selain daripada karnivor (yang memakan haiwan lain). Manusia pula bergantung kepada tumbuh-tumbuhan, daging haiwan, susu dan telur untuk mendapatkan protein, rendah blok tisu pembinaan badan. Protein terdapat dalam semua tisu badan.

Terdapat pelbagai jenis tumbuh-tumbuhan perubatan lama digunakan oleh ramai orang di seluruh dunia dan terdapat keperluan untuk mencari semula dan berusaha untuk berkongsi rahsia sekali-hilang dengan semua pembaca.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar