Kiropraktik dan Relaksasi

Kiropraktik dan Relaksasi

Kiropraktor menggunakan pelbagai peperiksaan dan manipulasi untuk merawat masalah bersama, untuk melegakan kesakitan dan meningkatkan mobiliti dan fungsi. Chiropractic ditubuhkan pada akhir abad kelapan belas oleh Kanada. Ia adalah berdasarkan kepada prinsip bahawa fungsi badan dikawal oleh sistem saraf.

Oleh kerana sistem ini disepadukan dengan sistem otot badan, apa-apa gangguan dalam mana-mana satu akan memberi kesan kepada fungsi kedua-duanya. Tujuan rawatan kiropraktik adalah untuk mengembalikan keseimbangan dan penyelarasan struktur keseluruhan. Kiropraktor meletakkan kepentingan yang besar pada tulang belakang dan percaya bahawa walaupun anjakan tulang belakang kecil akan memberi kesan kepada sistem saraf.

Rawatan mereka sering termasuk nasihat mengenai mekanik badan yang betul, seperti membongkok dan mengangkat dengan betul, dan juga latihan pencegahan dan pembetulan. Relaksasi adalah penyebut biasa hampir semua terapi bertujuan untuk melegakan kesakitan. Ia mengurangkan aktiviti sistem saraf simpatetik yang gear anda untuk aktiviti seperti melawan atau penerbangan, dan aktiviti sistem saraf parasimpatetik, yang mengawal aktiviti berehat.

Semua teknik bersantai termasuk kelonggaran progresif boleh digunakan sebagai tambahan kepada prosedur dan terapi lain untuk meningkatkan kesan melegakan kesakitan mereka. Anda boleh mengubah suai teknik ini untuk bernafas jauh keletihan, marah, kekecewaan, kemarahan atau emosi sukar lain atau sensasi.

Gunakan imej yang anda berasa amat selesa. Di atas adalah cadangan sahaja. Imej alternatif termasuk menenangkan, cahaya penyembuhan memasuki kawasan bahagian yang terjejas dengan setiap sedutan atau berus lembut debu zarah jauh berbahaya dengan setiap pengeluaran nafas. Ubat-ubatan, visualisasi, imej atau bernafas sedar boleh diamalkan tanpa biofeedback untuk menggalakkan kelonggaran dalam dan supaya meringankan kesakitan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar