Kelebihan Perubatan Alternatif?

Kelebihan Perubatan Alternatif?

Sebahagian besar daripada kita membesar di bawah jagaan seorang pengamal perubatan moden, seperti yang dilakukan ibu bapa kita dan mungkin datuk nenek kita, juga. Walau bagaimanapun, tidak lama dahulu, ada benar-benar tidak ada perubatan "moden". Hanya beberapa generasi yang lalu, rawatan alternatif adalah standard, dan kini terdapat satu kebangkitan yang semakin meningkat dalam rawatan-rawatan yang sama, termasuk penggunaan herba, minyak, tekanan mata, dan akupunktur. Adakah anda mempertimbangkan cuba mana-mana rawatan alternatif? Adakah anda ingin tahu tentang kelebihan perubatan alternatif?

Agensi Detektif holistik

Pengarang terkenal Douglas Adams pernah menulis tentang seorang detektif yang digunakan yang agak berbeza, tetapi masih berkesan, kaedah apabila ia datang untuk menyelesaikan jenayah. Dia menggunakan pendekatan yang menyeluruh untuk kerja detektif beliau, mengkaji segala aspek kehidupan dan alam semesta untuk membantu mencari petunjuk dan menyelesaikan kes. Dalam banyak cara yang sama, anda dan doktor perubatan alternatif anda adalah detektif kesihatan holistik. Salah satu kelebihan jenis ini perubatan adalah bahawa lebih daripada hanya gejala fizikal penyakit dilayan. Mana-mana penyakit emosi, rohani, atau sosial juga akan diperiksa dan dirawat, dan juga diet anda, senaman anda (atau kekurangan), dan kemahiran menghadapi penyakit anda secara keseluruhan. Perubatan Alternatif akan memeriksa dan merawat orang keseluruhan, dan bukan hanya penyakit.

Anda Panggil Shots

Pernahkah anda mendengar ungkapan popular, "Beri seorang lelaki ikan dan anda akan memberi makan kepadanya untuk sehari;? Mengajar seorang lelaki untuk menangkap ikan dan anda akan memberi makan kepadanya untuk seumur hidup" Ini adalah pada dasarnya prinsip di sebalik kebanyakan rawatan ini. Harapannya adalah bukan sahaja untuk menjadi lebih baik, tetapi untuk tinggal lebih baik. Ini adalah salah satu kelebihan terbesar perubatan alternatif. Bukan sahaja anda akan mengalami memudahkan gejala-gejala anda, tetapi anda juga akan belajar kemahiran baru tentang senaman, pemakanan, tidur, dan lain-lain kemahiran hidup yang penting. Ini boleh membuat anda keluar dari pejabat doktor di kemudian hari.

Belajar untuk Percaya Diri

Membangunkan keyakinan diri adalah salah satu kelebihan yang terbaik dalam perubatan alternatif. Selalunya, apabila ia datang kepada penjagaan kesihatan, kita dengan mudah menyerahkan kuasa dan membuat keputusan untuk doktor dan pakar bedah kami. Kami rasa ia terlalu rumit perkara untuk mengendalikan, tetapi yang benar adalah bahawa jika anda benar-benar mahu tahu mengenai badan anda, maka ia tidak terlalu rumit sama sekali. Pengamal perubatan alternatif akan meminta dan mengharapkan anda untuk mengambil bahagian dalam rawatan anda sendiri. Anda akan mempunyai suara dalam setiap keputusan yang dibuat. Dan, reaksi anda kepada mana-mana rawatan perubatan alternatif adalah dianggap peribadi. Jika anda mengalami kesan sampingan yang luar biasa, anda akan diambil kira sebarang ubat serta-merta.

Seperti yang anda belajar mengenai amalan perubatan alternatif anda telah membuat keputusan untuk mencuba, anda akan mendapati bahawa anda sudah mempunyai kuasa penyembuhan yang diperlukan. Anda hanya perlu belajar bagaimana untuk menggunakannya. Langkah pertama adalah mudah mempercayai ia adalah di sana, dan seterusnya membuat perubahan gaya hidup yang perlu. Proses belajar untuk tahu dan percaya pada diri sendiri adalah salah satu kelebihan yang paling menakjubkan perubatan alternatif.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar