Reiki penyembuhan semulajadi

Reiki penyembuhan semulajadi

Penyembuhan semula jadi Reiki telah menjadi satu bentuk yang sangat popular penyembuhan tenaga. Ia melibatkan penggunaan dan aplikasi tenaga kehidupan asas bahawa alam semesta terdiri daripada dengan tujuan untuk mengimbangkan medan tenaga pesakit atau chakra.

Mistik setiap budaya purba di negeri dunia bahawa alam semesta fizikal di mana kita hidup dan kita berinteraksi dengan, sebenarnya adalah satu bentuk medan tenaga yang terdiri daripada segala-galanya. Menurut kedua-dua, fizik moden dan mistik, tenaga ini dipengaruhi oleh pemikiran dan niat. Ini adalah kerana kita menghasilkan realiti kita sendiri berdasarkan kepercayaan kita, dan ini menentukan pemikiran dan tingkah laku kita. Selain itu, pemikiran ini memberi kesan kepada mereka yang kita berkongsi kehidupan kita dengan.

Ini semua masuk akal apabila kita cuba untuk memahami bagaimana penyembuhan semula jadi Reiki berfungsi. Fikiran dan niat kami adalah fokus apabila kita melakukan Reiki ke atas pesakit. Ini dilakukan melalui pemindahan tenaga dari tenaga kehidupan dan melalui tangan pengamal untuk pesakit, dan ini dilakukan melalui penempatan lembut tangan dalam jabatan tertentu.

Terdapat satu set kedudukan tangan konvensional yang perlu dipelajari untuk memberi rawatan penyembuhan seluruh badan lengkap pesakit.

Dunia yang kita lihat adalah terdiri daripada objek dan badan-badan yang ketara. Ini adalah apa yang kita boleh melihat dengan lima pancaindera. Walau bagaimanapun, pada hakikatnya terdapat lebih daripada itu yang bertemu mata dan apa yang badan kita boleh rasa. Dengan bantuan Reiki seseorang dapat mengembangkan pelbagai apa kesedaran kita dapat memerhatikan.

Ada yang mengatakan bahawa masa dan ruang adalah ilusi. Oleh itu, masa dan ruang tidak boleh menghadkan roh kita dan ini adalah mengapa Reiki dapat berfungsi tanpa menimbangkan apa-apa sempadan fizikal diketahui. Ini membolehkan kami untuk belajar dan menggunakan Reiki penyembuhan semula jadi walaupun jarak dan / atau masa. Ya, seperti yang pelik kerana ini mungkin kelihatan, mahir dan berpengalaman Reiki Masters boleh menyembuhkan keadaan yang berlaku pada masa lalu.

Oleh kerana ia adalah lebih mudah untuk minda sedar dan berjaga-jaga untuk menumpukan perhatian kepada objek daripada perkara-perkara yang abstrak, apabila melakukan penyembuhan jauh waris perlu objectified dalam beberapa cara. Ini membantu pengamal menumpukan fikiran dan niatnya pada keadaan pesakit dan hasilnya dicari.

Lukisan simbol di kawasan sekitar objek yang mewakili penerima boleh melakukan hal itu. Kepekatan penyembuh adalah sama penting.

Ia adalah untuk sebab ini bahawa simbol-simbol yang digunakan dalam penyembuhan Reiki, kerana mereka membantu dalam proses membuat ia lebih berkesan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar