Reiki Permulaan Sebagai Metodologi Pembangunan Peribadi

Reiki Permulaan Sebagai Metodologi Pembangunan Peribadi

Pada bulan April 1998, saya memulakan perjalanan saya sendiri pembangunan peribadi dengan tahap Reiki satu permulaan di pusat kesihatan natral tempatan di London Utara. Pada masa yang saya mempunyai idea yang sangat sedikit kuasa yang terdapat di dalam sistem ini dan memilih tempat dan guru intuitif daripada lima atau enam orang yang tempatan kepada saya. Permulaan sendiri terdiri daripada bengkel dua hari itu bermula dengan pengenalan peribadi oleh guru, diikuti dengan sejarah sistem penyembuhan reiki. Sistem saya memilih ternyata menjadi TeraMai yang merupakan tambahan kemudian kepada sistem jepun asal dan terdiri daripada initiations ke dalam unsur-unsur tanah, air, udara dan api.

Keempat-empat unsur-unsur simbolik mewakili tahap penyembuhan fizikal, emosi, mental dan rohani dan juga sesuai dengan perlambangan yang digunakan dalam upacara sihir dan pelbagai sistem pagan kepercayaan. Selepas upacara inisiasi istiadat yang berlangsung kira-kira 45 minit kami semua dijemput untuk memberi maklum balas kepada Kumpulan.Elemen permulaan upacara terdiri daripada proses meditasi dan lukisan simbol pada mahkota, mata ketiga, tekak dan chakra jantung bersama-sama dengan simbol lain bersama-sama tulang belakang.

Bahagian kedua satu hari terdiri daripada arahan tentang di mana untuk meletakkan tangan anda pada badan pelanggan untuk menghantar tenaga reiki kepada organ.We tertentu kemudian mempunyai peluang untuk mengamalkan tangan penyembuhan dengan ahli-ahli kumpulan untuk sehari dan separuh. Proses ini adalah lembut dan santai yang memaksimumkan peluang untuk pendatang baru untuk mengalami wawasan dan penyembuhan diri, dan menjadi selesa dan yakin dengan tangan pada proses penyembuhan.

Reiki boleh menjadi sumbangan yang sangat positif kepada pembangunan rohani peribadi jika didekati sebagai terutamanya sistem penyembuhan peribadi. Menyalurkan tenaga sebagai sebahagian daripada meditasi dan penyembuhan diri rutin harian selama beberapa tahun akan menjelaskan banyak isu-isu yang mempunyai sebelum ini isu. Reiki berfungsi pada banyak peringkat termasuk ungkapan seksual, menggalakkan sikap mental yang positif, membangunkan ungkapan positif emosi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar