Tahukah Anda Anda Boleh Meningkatkan Heath Anda dengan Mandi dalam Mandian Herba?

Tahukah Anda Anda Boleh Meningkatkan Heath Anda dengan Mandi dalam Mandian Herba?

Walaupun herba yang paling sering digunakan untuk aplikasi masakan, herba juga digunakan untuk mewujudkan sihat ... dan ... mandi menenangkan. Selama berabad-abad herba telah ditambah untuk mandi untuk ciri-ciri perubatan dan kebersihan disampaikan oleh intipati dan minyak herba. Yunani Purba akan tanamkan air mandi dengan thyme, mempercayai herba ini adalah sumber keberanian. Orang Rom purba membina rumah mandi awam kerana mereka percaya mandi dalam herba akan meningkatkan kesihatan seseorang dan tidak menggalakkan penyebaran penyakit. Budapest, Hungary adalah rumah untuk mandi perubatan yang terbesar di dunia, Mandian Ubat Szechenyi. Malah, terdapat sebuah kepercayaan kuno bahawa jika herba verbena telah diselitkan ke dalam air mandi, minyak herba ini akan melindungi anda daripada Vampire.

Penyediaan herba untuk mandi biasanya pilihan peribadi. Decoct atau kaedah steeping adalah popular kerana jumlah penyerapan herba yang ditambah kepada air mandi itu boleh dikawal oleh proses. Decoct atau merendam herba ini dalam realiti bru teh yang akan dicurahkan ke dalam air mandi disediakan. Artikel saya menulis mengenai Herb Tea Garden menerangkan bagaimana untuk menyemai atau decoct teh. Kaedah lain adalah dengan curam herba secara langsung dalam air mandi yang disediakan. Herba yang boleh ditambah secara langsung kepada air atau herba boleh terikat dalam kain hipoksia tipis atau lain-lain jenis kain untuk mengelakkan herba longgar terapung di dalam air. Herba longgar boleh palam sehingga longkang bergantung kepada keadaan paip. Ada kalanya saya lebih suka keindahan bunga herba terapung di dalam bilik mandi. Jika anda terdedah kepada kerengsaan kulit dan ruam, ia akan menjadi yang terbaik untuk menggunakan infusi atau decoct kaedah dan gosok beberapa bru di bahagian dalam lengan untuk melihat sama ada tindak balas yang berlaku.

Cadangan untuk mandi menenangkan adalah dengan menggunakan salah satu atau gabungan herba berikut: spermin, pudina, lavender, serai, rosemary, chamomile, rosehips atau bijaksana. Untuk "menjemput saya" mandi cuba menggunakan: lemon balm, halia, Adas dan pudina. Untuk tambahan yang menyegarkan ke bilik mandi, membuang dalam beberapa lemon, oren atau limau gedang kulit. Percubaan dengan kombinasi yang berbeza. Mandian herba adalah "masa peribadi" anda dan gabungan yang bekerja untuk satu orang tidak boleh merayu kepada yang lain.

Saya masih bernasib baik kerana mempunyai tab mandi di rumah saya. Di sebelah tab Saya memupuk taman peribadi mini-herba saya sendiri. Tutup pada tangan dan sedia untuk digunakan ... menikmati pilihan herba segar untuk spa mandi herba khas sambil dikelilingi oleh keindahan dan bau daripada tumbuh-tumbuhan herba segar. Ambil buku kegemaran di perjalanan mandian herba untuk menikmati dan berehat, cahaya lilin, mungkin menghirup segelas wain atau teh herba dibru segar. Berehat, berehat, menyegarkan dan memperbaharui. Nikmati!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar