Memilih Antara Kursus Reiki Healing

Memilih Antara Kursus Reiki Healing

Adakah anda berminat untuk belajar Reiki? Adakah anda tertarik tentang cara di mana teknik penyembuhan semula jadi ini menyembuhkan pesakit yang mengidap pelbagai penyakit tanpa menggunakan sebarang ubat-ubatan konvensional atau rawatan tradisional? Jika jawapan kepada soalan di atas ialah "ya", maka anda boleh menjadi calon membanggakan yang baik untuk mengambil salah satu kursus Reiki penyembuhan untuk belajar bagaimana untuk menyembuhkan diri sendiri dan orang lain melalui seni penyembuhan yang cemerlang ini.

Tetapi anda mungkin tertanya-tanya di mana untuk bermula dan bagaimana anda dapat mempelajari bentuk unik ini rawatan. Anda mungkin tahu bahawa terdapat beberapa institusi dan organisasi yang memberikan latihan dan kepelbagaian kursus Reiki penyembuhan. Apa yang anda mungkin belum tahu adalah bahawa anda juga boleh belajar seni penyembuhan ini dari keselesaan rumah anda sendiri dan untuk wang lebih kurang. Jadi, jika anda fikir anda tidak boleh mengakses arahan ini kerana kos, masa atau kesulitan fizikal, anda juga mungkin mempertimbangkan salah satu daripada banyak kursus Reiki yang jauh boleh didapati dalam talian.

Walaupun sesetengah orang percaya pengetahuan Reiki tidak boleh disampaikan jika kedua-dua pelajar dan guru tidak hadir secara fizikal dan di hadapan satu sama lain, banyak telah membuktikan bahawa ia boleh dilakukan dengan berkesan. Salah satu sebab adalah bahawa anda akan bekerja dengan tenaga, dan tenaga tidak mempunyai tempat yang tepat. Juga, dalam talian Reiki kursus penyembuhan yang terdapat hari ini adalah berdasarkan kepada buku-buku, buku kerja, audio dan video untuk pengajaran, semua yang boleh dilakukan pada jarak. Lebih-lebih lagi, penyembuhan Reiki boleh dilakukan dari jauh, bermakna anda tidak perlu hadir apabila bekerja dengan Reiki; dengan itu, pembelajaran ia pada jarak yang juga boleh dilakukan.

Latihan ini tenaga kehidupan sejagat di tempat-tempat lain daripada Jepun biasanya merangkumi tiga peringkat atau darjah latihan. Dalam peringkat pertama, anda -AS pelajar- akan diberikan asas-asas cara kerja Reiki, gambaran keseluruhan Sejarah Reiki dan juga akan diajar kedudukan tangan yang perlu untuk melaksanakan Reiki sebagai tangan anda saluran utama tenaga apabila anda merawat penyakit dan penyakit.

Setelah selesai peringkat pertama, anda akan bersedia untuk mula mengamalkan penyembuhan pada diri sendiri dan orang lain. Perkara yang menarik tentang Reiki adalah bahawa tidak boleh ada penganiayaan, dalam erti kata lain, anda tidak boleh membahayakan diri sendiri atau pesakit. Anda hanya perlu belajar dan berlatih untuk melihat keputusan anda meningkatkan masa ke masa.

Tahap kedua mengajar anda tiga daripada empat simbol Reiki. Ini dikatakan untuk membantu dan meningkatkan kekuatan rawatan. Selepas menamatkan peringkat kedua, anda akan dapat untuk memulakan merawat pesakit tanpa perlu hadir secara fizikal di sebelah dia. Tahap ketiga, juga dikenali sebagai Peringkat Master akan membolehkan anda untuk menjadi lebih cekap kerana anda akan mempelajari teknik-teknik yang lebih maju yang akan membolehkan anda untuk mencapai dan menggunakan tahap yang lebih tinggi tenaga. Setelah selesai, anda juga akan diberi peluang untuk menjadi seorang guru supaya anda boleh mengajar orang lain tiga tahap Reiki.

Semua ini boleh dipelajari secara online melalui pelbagai kursus Reiki penyembuhan. Ia adalah dedikasi, komitmen dan amalan apa yang anda belajar yang akan membuat anda mahir dalam jangka masa panjang.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar